בלוג

תהליכי עבודה מול אומני הדמיות

תהליך יצירת הדמיות הוא תהליך מורכב הכולל מספר שלבים, אבל לפני שאני אכנס לתהליכים הללו אני רוצה לדבר רגע על משהו לא פחות חשוב – תקשורת בין הלקוח לאנשי ההדמיות. תקשורת טובה בין שני הצדדים היא הבסיס לעבודה מהירה ומוצלחת וללא תקשורת טובה כול תהליך הפקת ההדמייה ייקח יותר זמן וסביר להניח שלא ייקלע בול לכוונת הלקוח.

על מנת להוציא הדמייה אשר תשקף את חזון הלקוח באופן הטוב ביותר ובזמן המהיר ביותר – האמן אשר מבצע את ההדמיות צריך להיות קשוב לצרכי הלקוח, להבין את האופי שלו ומה בעצם מטרת ביצוע ההדמיות. הלקוח מצידו צריך לספק לאמן ההדמיות את כול חומר הגלם הנדרש ובעיקר להיות ברור ברצונות והכוונות שלו לאורך התהליך. בניגוד להרבה מקרים אחרים בהם ללקוח אין שום חלק בתהליך העבודה\הייצור (מקניית מוצר כולשהו כגון מכונית או לחם בסופר ועד לקבלת שירות מפקיד\מלצר\נהג אוטובוס וכו'), ביצירת הדמיות הלקוח הוא חלק חשוב מאוד בכול התהליך. מעבר לזה, מומלץ מאוד לעשות תיאום ציפיות – איזה תוצר הלקוח מצפה לקבל ובאיזו איכות לעומת היכולות של איש ההדמיות.

החלק הראשון בתהליך יצירת ההדמיות הוא קבלת כול חומרי הגלם הנחוצים לפרוייקט:

* תוכניות\שרטוטים מפורטים

* רפרנסים לאובייקטים הנדרשים להדמייה (ריהוט\צמחיה וכו')

* רפרנסים לחומרים והטכסטורות המבוקשים (סוגי ריצוף\חיפויים וכו')

* רפרנסים לאווירה המבוקשת – בין אם הדמיות או תמונות מגוגל או מכול מקור אחר

הנה כמה דוגמאות לרפרנסים מוצלחים לריהוט ודף השראה לאווירה –

את הרפרנסים אפשר להוציא מגוגל, מקטלוגים של יצרנים, מאתרים של מתחרים\קולגות וכו', העיקר לאסוף כמה שיותר חומר רקע על מנת שאיש ההדמיות יוכל להבין את החזון של הלקוח.


לאחר קבלת כול חומר הגלם איש ההדמיות מתחיל לעבוד – הוא בונה את הסצנה התלת מימדית על פי התוכניות\שרטוטים שהוא קיבל ומוציא סקיצות ראשוניות ללקוח לבחירת המבטים הרצויים להדמיות. זוהי נקודה חשובה שבה ללקוח יש השפעה גדולה על התוצר הסופי. הסקיצות הראשוניות עדיין אינן כוללות חומרים ותאורה, זהו עדיין מודל די גולמי של הפרוייקט, אבל זהו השלב שבו צריך להחליט מה אנחנו רוצים להראות בהדמיות.


בשלב הבא, כאשר כבר נבחרו המבטים הרצויים והקומפוזיציה של ההדמיות ידועה, איש ההדמיות מוסיף לסצנה התלת מימדית את כול שאר האובייקטים הרצויים על מנת לייצר סצנה שלמה. כמו כן בשלב הזה מוסיפים תאורות שונות בהתאם לאופי הפרוייקט, ולכול אובייקט ואובייקט בסצנה מצמידים חומר כולשהוא אשר משקף את החומר של אותו אובייקט בעולם האמיתי (לדוגמא זכוכית שקופה עבור חלונות, גומי שחור לצמיגי המכוניות, טיח לבן לקירות וכו').


כאן מגיע השלב של "פינג-פונג" בין הלקוח לאיש ההדמיות – הלקוח מקבל סקיצות של ההדמיות ומעביר לאיש ההדמיות הערות לתיקונים ושינויים, איש ההדמיות מבצע את התיקונים הדרושים ומוציא סבב סקיצות נוסף וחוזר חלילה. מספר סבבי התיקונים משתנה על פי כמה גורמים אך בד"כ מדובר על שלושה סבבי תיקונים. זהו בעצם השלב שבו הלקוח מעורב בתהליך יותר מכול – הפידבקים שלו, הם אלה שייקבעו את התוצאה הסופית. חשוב מאוד בשלב הזה להעביר לאיש ההדמיות הערות מפורטות ככול הניתן, עם תוספת של רפרנסים במידת הצורך כיוון שהערות לא ברורות או לא מדוייקות יכולים לעכב את ביצוע הפרוייקט, או גרוע מכך, להביא לכך שהתוצאה הסופית לא תהיה לשביעות רצון הלקוח.


דוגמא מצויינת לסבב הערות שהתקבל מלקוח:

השלב האחרון הוא הפקת ההדמיות הסופיות ברזולוציה גבוהה, העברת ההדמיות לתוכנת פוטושופ וביצוע כיוונונים אחרונים של קונטרסט וצבעוניות, במידה ומדובר בהדמיות אדריכליות אז זהו השלב שבו בד"כ גם מוסיפים דמויות להדמייה על מנת לתת לה קצת יותר תנועה וחיים.

דילוג לתוכן